afvallen

Loop jij iedereen eruit? Of zit je toch liever op de bank? Sporten is gezond voor je!
Praat er daarom over! Welke sport vind jij leuk? Zoek je tips? Hier kan je alles kwijt!

afvallen

Berichtdoor drummer-girl » 06 maart 2012, 18:52

hee meiden,,

laat ik maar gelijk met de deur in huis vallen, ik heb last van overgewicht. ik heb vaak geprobeerd af te vallen, maar het lukt me niet. momenteel lukt het me wel goed op te letten bij wat ik eet, maar ik weet dat ik ook iets aan lichamelijke beweging zal moeten doen.
inschrijven bij een sportschool gaat hem niet worden, ik kan dat niet betalen, zo duur allemaal. een paar keer in de week hardlopen is ook niets voor mij, heb het geprobeerd. ik moest voor school een halfuur kunnen hardlopen en moest daar dus voor trainen, maar het is niets voor mij.
hebben jullie tips voor mij om toch te kunnen afvallen? misschien ideeën voor thuis o.i.d.? ook zou ik het fijn vinden als jullie tips hadden om mijn rug sterker te maken. ik heb heel erg last van mijn rug en oefeningen hiervoor zijn welkom (A)

alvast bedankt,, xx
déjà poo; the feeling that you've heard this crap before
drummer-girl
ForumQueen
ForumQueen

Re: afvallen

Berichtdoor EMDEEJEE » 06 maart 2012, 19:04

Zumba downloaden, op dvd's branden en lekker in je kamer aan de zumba. haha. :'D
Als je een beetje ritme hebt, is het heel leuk om te doen! Je valt van zumba af en je kan lekker los in je eigen omgeving.

dat doe ik :)
EMDEEJEE

Berichtdoor drummer-girl » 06 maart 2012, 19:24

EMDEEJEE schreef:Zumba downloaden, op dvd's branden en lekker in je kamer aan de zumba. haha. :'D
Als je een beetje ritme hebt, is het heel leuk om te doen! Je valt van zumba af en je kan lekker los in je eigen omgeving.

dat doe ik :)

dankje voor de tip, het klinkt leuk. maar kan je me ook sites geven waarop ik Zumba kan downloaden? kan het zelf niet vinden :(
drummer-girl
ForumQueen
ForumQueen

Berichtdoor Waterelfje » 06 maart 2012, 19:45

Letten op je voeding is een al een begin :)

Thuis kun je ook al veel doen. Je hoeft geen steps te doen in een sportschool als je het ook op de trap of met een krukje kunt doen. Lekkere muziek erbij en je bent zo en tijdje bezig. Zumba downloaden is inderdaad ook een goed idee!
''A reader lives a thousand lives before he dies.'' George R. R. Martin
Waterelfje
SuperForumQueen
SuperForumQueen

Berichtdoor EMDEEJEE » 06 maart 2012, 22:44

Ik doe 't via torrents, ken je dat?
EMDEEJEE

Berichtdoor daantje » 11 maart 2012, 19:34

als je een wii hebt, kun je ook wii zumba kopen, die is ook leuk!

En ik vind wandelen leuk om te doen, maar ja dat moet je ook liggen!
Afbeelding
Afbeelding
daantje
SuperForumQueen
SuperForumQueen

Berichtdoor MvrSanderz » 15 maart 2012, 17:34

Ik heb bij mezelf gewerkt dat de volgende dingen wel hielpen, was in mn eerste week twee kilo kwijt.

- Doe in de ochtend & avond even snel 50 Sit ups (is echt nog geen tien minuten)
- Drink 2 liter water per dag & andere dranken daar los bij,
- Eet regelmatig, 3 maal per dag op vaste tijden.
- Drink niet in de periode dat je aan het afvallen bent ^^
MvrSanderz
Newbie
Newbie

Berichtdoor Beanie » 21 maart 2012, 00:42

Bewegen, bewegen, bewegen.. En geduld.
Veelal willen mensen heel snel veel resultaat. Maar je wordt niet van de een op de andere dag te zwaar.. Dus zul je het ook nooit 'snel' kunnen verliezen.
Wat voor mij echt hielp, was het bijhouden van wat je eet op een dag. Je hebt op internet ook allerlei voedings/calorie tellers die kun je hiervoor zeker inschakelen. Dan zie je pas echt waar je consequent de fout maakt, en weet je ook precies wat je moet gaan veranderen. Maar je moet natuurlijk wel eerlijk zijn tegen jezelf! Dus daadwerkelijk alles opschrijven wat je zoal op een dag eet.
Succes!
Beanie
Newbie
Newbie

Berichtdoor EMDEEJEE » 21 maart 2012, 18:54

valtaf.nl is ook een fijne site. ;)
EMDEEJEE

Berichtdoor Guapa » 10 apr 2012, 11:37

gewoon joggen in je kamer met je favo muziek op!
Of terwijl je tv kijkt.. Er zijn zoveel dingen die je alleen in je kamer kunt doen :)
Guapa
Newbie
Newbie

Berichtdoor R.. » 03 mei 2012, 17:47

Voor de pijn in mijn rug loop ik op dit moment bij de fysiotherapeut.
Daar doe ik oefeningen als sit-ups en hardlopen.
Het is heel belangrijk dat je een goede zit- sta- en loophouding hebt.
Probeer rechtop te staan en te lopen en ga niet op je onderrug maar op je kont zitten.
Massage doet wonderen.
De perfecte man bestaat niet. Als ze perfect lijken gaan ze vreemd en dan zijn ze niet perfect meer.
R..
Newbie
Newbie

Berichtdoor pineapple » 08 mei 2012, 16:01

Ik ben niet echt heel fanatiek aan het lijnen, maar wil wel voor de zomer een wat platter buikje.
Nu heb ik net Weight care gekocht van die shakes.
Ze leken me wel lekker en dacht als ik een vreet bui krijg neem ik zon shake, hopelijk vult dat echt goed en dat ik daarna geen zin meer in iets lekkers heb.
Wil ze dus niet echt als maaltijd vervangers gebruiken want ik eet toch al alleen maar ontbijt en avond.

Iemand een idee of je ze ook al klaar kunt maken smorgens zodat ik het mee naar het werk kan nemen en daar smidags gewoon drinken.
Dat ik ze niet het helemaal op me werk moet klaar maken.
Of zal de smaak dan minder worden?
pineapple
Newbie
Newbie

Berichtdoor drummer-girl » 08 mei 2012, 16:09

ik denk dat je dat gewoon moet proberen,, ik heb er geen verstand van (A) vind het wel slim bedacht trouwens ;-)
drummer-girl
ForumQueen
ForumQueen

Berichtdoor EMDEEJEE » 09 mei 2012, 11:54

Maar als je een vreetbui hebt neem je zo'n shake? Lijkt me ook niet slim denk ik... Dan kan je beter fruit nemen wat je lekker vind. Dat je bijvoorbeeld naar de winkel gaat en voor jezelf fruit haalt wat je erg lekker vind. En dat op je kamer legt? Fruit kan nooit kwaad.
EMDEEJEE

Berichtdoor pineapple » 09 mei 2012, 15:56

EMDEEJEE schreef:Maar als je een vreetbui hebt neem je zo'n shake? Lijkt me ook niet slim denk ik... Dan kan je beter fruit nemen wat je lekker vind. Dat je bijvoorbeeld naar de winkel gaat en voor jezelf fruit haalt wat je erg lekker vind. En dat op je kamer legt? Fruit kan nooit kwaad.

fruit neemt mijn zin naar lekkers niet weg, ik kan me er meestal niet toezetten om een stuk fruit te pakken in plaats van iets lekkers.
en lukt me het wel heb ik na een.kwartier weer trek.
pineapple
Newbie
Newbie

Berichtdoor LoeS » 03 jun 2012, 22:15

@Drummer girl: Als je last hebt van je gewrichten kun je misschien ook yoga proberen, daar word je soepeler van en het is goed voor je zen-gevoel (lol) :tuurlijk:

@iedereen die gezond bezig wil zijn: Het is goed om je maaltijden "af te bouwen", dus: vrij stevig en gezond ontbijten, goed lunchen en een lichtere avondmaaltijd te nemen, omdat je voor je dag energie nodig hebt en je voedsel verteert, maar een paar uur voordat je naar bed gaat niet meer, aangezien verteren moeilijker is voor je lichaam als je slaapt. Dus vooral 's avonds is het verstandig je in te houden wat eten betreft (:

Verder helpt groene thee bij het afvallen, minderen met aardappels en dingen als witte rijst/wit brood/pasta/noodles te vervangen door de volkoren variant.. of (zoals bij het South-Beach dieet) dat helemaal niet meer te eten, maar het te vervangen door veel (gegrilde/gestoomde/gekookte) groenten, vullende salades en mager vlees (:

En als je niet naar de sportschool gaat, is het handig om het meeste uit je dagelijkse beweging te halen: dus de trap in plaats van de lift, lopen in plaats van het openbaar vervoer.. enzovoort.
LoeS
Moderator
Moderator

Berichtdoor EsraLovesCas » 02 aug 2012, 19:08

Mijn stiefmoeder was 119 kilo , Veeeel te zwaar natuurlijk.
Ze is eind maart begonnen met geen koolhydraten eten , alleen vlees en groente, salades vis etc.
Ze is nu al 25 kilo afgevallen,

Mischien ook een goede tip voor jou!
Succes , (L)
There gonna be times in your life when people say that you can't live your dreams. This is what I tell them: never say never! JUST DREAM BIG - by Justin Drew Bieber
EsraLovesCas
Newbie
Newbie

Berichtdoor justme. » 03 aug 2012, 16:39

Om je rug sterker te maken moet je met je onderbuik over bijv de rugleuning van de bank hangen met je handen gekruist over je borst en dan drie keer setje van 15 keer omlaag en om hoog komen verder kan je touwtjespringen of gewoon de hele dag traplopen! ;p succes

xx me
justme.
Newbie
Newbie

Berichtdoor Sjerede » 07 aug 2012, 10:59

Breek me de bek niet open lieve meid, ik weet alles van overgewicht en zat precies in hetzelfde schuitje. Ik ben 1.85 lang (dus erg groot) en heb ooit 115 kilo gewogen, vorig jaar woog ik nog 106 en inmiddels ben ik bijna 80 kilo en heb ik geen overgewicht meer. Nu ik het zelf typ kan ik me voorstellen dat het voor jou ook echt een grote droom is en dat begrijp ik maar al te goed. Ik kan nog niet helemaal beseffen dat ik geen overgewicht meer heb.

Wat ik deed was het volgende:
Bij de Kijkshop heb ik een ministepper gekocht (40 euro), dit doe ik iedere dag minstens een kwartier. De ministepper pakt veel spieren mee en vind ik wel leuk om te doen en zeker voor de televisie gaat de tijd zo voorbij. Hij telt ook de calorieën en hij verbrandt meer calorieën dan de meeste apparaten in de sportschool.

Verder is het HEEL belangrijk om langzaam te eten. Dat heeft heel goed geholpen, doordat jij express langzaam eet, zit jij sneller vol en geloof mij eten gaat je echt vervelen op die manier. Iedereen is al klaar met eten en dat zit jij daar nog, doordat je sneller vol zit zul je ook niet alles opeten. Eet ook vooral kleine porties. Ik vind het onzin om niet meer te snoepen enzovoorts want ik leef ook nog om te genieten natuurlijk, eet van alles gewoon een kleine portie en langzaam natuurlijk.

Wat ook goed helpt en ook goed is, is om divers te eten. Ik ontbijt en lunch iedere dag anders en het avondeten is natuurlijk ook divers. Soms twee beschuitjes kaas, schaaltje yoghurt met muesli, cracker met vruchtenhagel, matzes, ontbijtkoek, gesneden fuit, je kunt het zo gek niet bedenken. Een croissantje mag af en toe natuurlijk ook, ben ik zelf erg dol op.

Verder probeerde ik om zoveel mogelijk bezig te zijn, lekker naar het strand, even wandelen, boodschapjes halen, even naar de bibliotheek of wat dan ook en natuurlijk schoonmaken en opruimen verbrandt ook goed! :-)

Ik hoop dat jij hier wat aan hebt en dat het jou gaat lukken. Wees niet bedroefd wanneer het in het begin niet lukt ik heb een tijdje gehad waarin ik iedere dag twee uur ging sporten (een uur fietsen en elke dag naar de sportschool enz enz enz), ontzettend vermoeiend (al word je er op een gegeven moment wel energieker van) maar ik kon het niet lang volhouden, na een maand was het wel klaar. Maar door het omgooien van je levenswijze met name op lichamelijk gebied kan gevolgen hebben, ik kwam vier kilo aan (spieren!!) maar werd er wel een beetje depressief van, maar geloof mij het komt uiteindelijk goed.

Ik dacht altijd dat ik het niet kon en anderen wel, want ik had het al zo vaak geprobeerd, maar het is dus echt goed mogelijk ook voor jou!!

Super veel succes ermee en ik hoop dat ik jou een beetje kan helpen op deze manier.
Wanneer je het fijn vindt om je verhaal te doen of met mij te kletsen over hoe het gaat en hoe jij het voelt dan kunnen we best mailen bijvoorbeeld.
Ik weet in ieder geval hoe moeilijk en demotiverend afvallen is, vooral omdat jij zelf het resultaat niet ziet, maar anderen wel!!!! ;-)
en ik wil jou graag steunen om verder te gaan omdat het jouw leven veel makkelijker maakt. :roll:

Heel veel succes en heel veel liefde en steun van mij voor jou om het goed te vervolgen!! (K)
Leven, love, Lachen
One love !! (L)
Sjerede
Newbie
Newbie

Berichtdoor lilletje » 30 jan 2015, 12:48

hey drummer-girl!

ik heb zelf nooit last gehad van overgewicht, maar mijn zus wel.
Na een beetje research op het internet hadden we het beste plan voor ons gevonden. Elke dag anderhalf uur een sport / activiteit; lopen, vormspanning (buikspiren), dans, zwemmen, enz. Omdat ik nog in het middelbaar zit en mijn zus haar eigen bedrijf heeft hebben we het allebij druk. daardoor hebben we een weekschema opgemaakt. Op maandag gaan we lopen, das goed voor je conditie en als je een zweetband draagt rond je buik dan geraak je sneller buikvet weg. op dinsdag doen we aan vormspanning, dat is je buikspieren trainen, dit kun je doen aan de hand van bepaalde oefeningen; push-ups,plank (je gaat plat op je buik liggen en gaat dan op je ellebogen en je tenen staan),en nog veel meer. Op woensdag is het arm en beenspieren. dit is voor ons ook de stomste dag van de week, maar we willen bodyproof zijn. je armspieren kun je door pompen of je optrekken aan een baar. Je beenspieren kan je trainen doormidel van lunches, de Squat, traplopen,..., schaatsen / fietsen (dit zijn leuke activiteiten die je er af toe kan tussen steken). Op donderdag gaan we baantjes zwemmen; bij zwemmen doe je niet zo veel aan inspanning, maar we zwemmen allebij heel graag. Op vrijdag is het terug lopen. maar dit keer in een natuureservaat om het een beetje leuker te maken. Zaterdag is de dag dat we ieder appart iets doen ik heb mijn dansles van 3u en mijn zus die gaat dan naar de fitness omdat ze daar een coach heeft die haar goed help met haar overgewicht dat duurt ongeveer een uurtje of 2. Zondag is het variatiedag, dat is de dag dat we kiezen wat we doen. Als we zin hebben om te gaan lopen dan doen we dat gewoon. die dag doen we ook aan onze lenigheid. want als je leniger bent ; heb je minder letsels en het is ook goed voor je lichaam.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
groetjes ;-)
lilletje
Newbie
Newbie

Volgende

Keer terug naar Sport en beweging