afvallen

Loop jij iedereen eruit? Of zit je toch liever op de bank? Sporten is gezond voor je!
Praat er daarom over! Welke sport vind jij leuk? Zoek je tips? Hier kan je alles kwijt!

Re: afvallen

Berichtdoor drummer-girl » 31 jan 2015, 14:11

lilletje schreef:hey drummer-girl!

ik heb zelf nooit last gehad van overgewicht, maar mijn zus wel.
Na een beetje research op het internet hadden we het beste plan voor ons gevonden. Elke dag anderhalf uur een sport / activiteit; lopen, vormspanning (buikspiren), dans, zwemmen, enz. Omdat ik nog in het middelbaar zit en mijn zus haar eigen bedrijf heeft hebben we het allebij druk. daardoor hebben we een weekschema opgemaakt. Op maandag gaan we lopen, das goed voor je conditie en als je een zweetband draagt rond je buik dan geraak je sneller buikvet weg. op dinsdag doen we aan vormspanning, dat is je buikspieren trainen, dit kun je doen aan de hand van bepaalde oefeningen; push-ups,plank (je gaat plat op je buik liggen en gaat dan op je ellebogen en je tenen staan),en nog veel meer. Op woensdag is het arm en beenspieren. dit is voor ons ook de stomste dag van de week, maar we willen bodyproof zijn. je armspieren kun je door pompen of je optrekken aan een baar. Je beenspieren kan je trainen doormidel van lunches, de Squat, traplopen,..., schaatsen / fietsen (dit zijn leuke activiteiten die je er af toe kan tussen steken). Op donderdag gaan we baantjes zwemmen; bij zwemmen doe je niet zo veel aan inspanning, maar we zwemmen allebij heel graag. Op vrijdag is het terug lopen. maar dit keer in een natuureservaat om het een beetje leuker te maken. Zaterdag is de dag dat we ieder appart iets doen ik heb mijn dansles van 3u en mijn zus die gaat dan naar de fitness omdat ze daar een coach heeft die haar goed help met haar overgewicht dat duurt ongeveer een uurtje of 2. Zondag is het variatiedag, dat is de dag dat we kiezen wat we doen. Als we zin hebben om te gaan lopen dan doen we dat gewoon. die dag doen we ook aan onze lenigheid. want als je leniger bent ; heb je minder letsels en het is ook goed voor je lichaam.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
groetjes ;-)

bedankt voor de tip. tegenwoordig sta ik ingeschreven bij een sportschool en sport ik 1x in de week minstens een uur intensief daar. daarnaast wandel ik zo'n 2x in de week met een vriendin. dus de lichamelijke beweging is nu al een stuk meer dan op het moment dat ik dit topic opende. alleen het afvallen wil nog niet echt lukken. maar misschien dat ik ook eens moet proberen om een wekelijks schema voor mezelf te maken. ben bang dat ik soms m'n motivatie ervoor kwijt zal raken, maar kan 't altijd proberen :)
bedankt!
déjà poo; the feeling that you've heard this crap before
drummer-girl
ForumQueen
ForumQueen

Vorige

Keer terug naar Sport en beweging